woensdag 16 december 2015

Body Percussion oefenen met de white winter hymnal van Pentatonix

De afgelopen muziekles genoten de leerlingen zo van de introductie met Pentatonix, dat ik een andere manier zocht om met deze groep ter ondersteuning iets te doen in de klas.

Makkie!
De clip van de White Winter Hymnal wilde ik eigenlijk al bij de eerste muziekles van mijn stage laten horen. Omdat er een heel leuke manier van muziek maken in de clip gebruikt wordt, leek het me leuk dit te gaan oefenen: body percussion it is!

Eerst het liedje waar de les op gebaseerd is...





En dan hier de body percussion tutorial van PTX zelf. Hij is in slow motion, dus je kunt hem thuis redelijk gemakkelijk volgen.


Voor de les wilde ik het stukje van Kirstie oefenen en als het vlot gaat kunnen de stukjes van Scott en/of Mitch er ook bij. De laatste twee, die van Kevin en Avi zijn lastiger, met name die van Kevin. Voor een muzieklesje van een half uur hebben we zeker genoeg aan de eerste drie (waarschijnlijk aan 1 al).

Ik heb de handelingen uitgeschreven en natuurlijk zelf heel goed geoefend voor ik hem voor de klas ging geven.
Om dit voor groep 7 goed uit te kunnen leggen, moet je de kinderen ook bewust maken van de tellen. De choreografie is in 4 delen gehakt van 8 tellen. Je kunt dus met een klein stukje beginnen en daar elke keer een volgend stukje aan vastplakken. Net als bij een echte dans.
Daarnaast moeten de kinderen ook de melodie horen in het stukje. Dan hoor je het ook beter als je het verkeerd doet en weet je ook beter wat je wel had moeten doen.

Hier zijn de stukjes die ik heb uitgeschreven:





Het leukste is om aan het eind een paar keer zelf het hele stukje foutloos te kunnen klappen. En dan een keer met de PTX snelle versie mee, waarbij ze dan wel goed letten op hun eigen "rol".



Ik heb er nu al zin in!!

Groetjes juf Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen