woensdag 6 januari 2016

Dansjes doen en zelf pasjes bedenken

Tijdens deze dansles gaan wij niet alleen danspasjes na doen, maar ook zelf pasjes verzinnen.

Doelen van de les zijn:
- samen gezellig bezig zijn
- zelf dansjes bedenken en voor doen aan de klas
- meedoen met danspasjes van klasgenoten
- samen een ontspanningsoefening doen
- nadenken en napraten over de les, de sfeer en de eigen bijdrage

De les is opgebouwd uit:
* een warming up
* samen dansen op eigen verzonnen pasjes
* een ontspanningsoefening
* nabespreking

We beginnen met een warming up...




Zo en nu we warm zijn en gezien hebben wat voor pasjes je kunt doen, wil ik jullie uitdagen zelf pasjes te verzinnen en de klas ze te laten doen. Ik doe gezellig mee!

Op deze liedjes gaan we danspassen verzinnen... Heb je er zin in?








Na hard werken, gaan we natuurlijk ook een cooling down doen, dat betekent dat je rustige oefeningen doet om je lichaam tot rust te brengen.

Ik heb een leuke ontspanningsoefening van http://live.rustmomentindeklas.nl/
Ik heb er een inlogcode voor en mag hem niet op het blog delen, maar ik mag het wel in de klas doen en daar inloggen.
Hieronder staat een voorbeeld van een ontspanningsoefening van dezelfde makers. Dan weet je een beetje wat de bedoeling is en als je het leuk vindt, kun je misschien zelf ook een inlogcode aanvragen??




Dit helpt ook:


En deze ontspanningsoefening is ook prettig.



Zo nu zijn we wel heel ontspannenzzzzzzz.....

Tot de volgende keer!

Juf Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen