dinsdag 12 april 2016

Dieren poep(en)

Biggenbillen
Ik ga voor mijn taalontwikkelende activiteit het prentenboek behandelen van "de Mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept".

Poep is natuurlijk een enorm leuk onderwerp voor kleuters om mee te werken. En voor sommige kinderen, die poepen lastig vinden, is het prettig er op een grappige manier kennis mee te maken.

Hondendrol










Paardendrol
Om het thema te ondersteunen, gebruik ik dit liedje



Daarbij heb ik bij de inloop en de dagopening een drol op mijn hoofd. Leerlingen worden zo al aan het denken gezet en zijn gelijk betrokken bij het onderwerp. Welke juf heeft dat nou, een drol op haar hoofd?! Gek hoor!

Ik maak ook een thematafel waar de drol op komt te staan. De hele week mogen leerlingen allerlei dingen meenemen van thuis die met het onderwerp te maken hebben.
Daarbij maken we een poepjes kunstwerk, we gaan buiten op poepjesjacht en we ontdekken met een SUPERPOEPER app. Daarover meer informatie in een volgend blog.

 




Het boek dat ik voor deze les gebruik is ook in een filmpje op youtube verwerkt. Kijk maar hier:


Wil je meer zien over hoe ik dit geweldige thema ga behandelen in andere activiteiten de komende tijd? Volgen dan dit blog en de facebookpagina: https://www.facebook.com/eenhandjevanroos/?fref=ts

Poeperige groeten van Juf Roos


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen