zaterdag 31 december 2016

Gelukkig nieuwjaar!


Hallo iedereen!
2016 is weer ten einde gekomen. Ik lees veel berichten op alle social media kanalen, waarop mensen reflecteren op het afgelopen jaar en hun goede wensen uitspreken voor het nieuwe jaar.
Hartstikke mooi!

Voor een ieder die dit leest en ook voor degenen die dit niet lezen wil ik een gelukkig, gezond en gezegend 2017 toewensen. Dat er maar veel inspiratie en liefde doorgegeven mag worden aan iedereen.

Voor mijn stageklas heb ik dit blog voorbereid, omdat ik op dinsdag de 10e januari (de eerste schooldag na de vakantie) de dag mag openen. Dat wil ik natuurlijk ook doen met de beste wensen aan elkaar. Daarom een liedje waarop we een rondje dansen door de klas. Als de muziek stopt, geven we degene die bij ons staat een hand en wensen we elkaar: GELUKKIG NIEUWJAAR!

Optie 1 met zingende smurfen (wel van 2016, maar dat maakt voor de bewegende kinderen misschien helemaal niks uit).

Optie 2 in het Engels en van 2017
Optie 3 met aapjes in het Engels en van 2017



Na dit stop-dans spelletje gaan de leerlingen van de tafelgroepjes aan elkaar vertellen wat ze in de vakantie gedaan hebben. Dat doen ze om de beurt. Ik deel hiervoor deze kaartjes uit.


De leerlingen werpen met de dobbelsteen en het aantal ogen dat zij gooien bepaalt waarover ze vertellen. Dit doen ze 5 minuten. Daarna wisselen de leerlingen van groepje en doen we dit nog een keer over.

In het laatste deel van de dagopening mogen 4 leerlingen iets klassikaal vertellen. Ik kies 1 jongen en 1 meisje uit groep 3 en 1 jongen en 1 meisje uit groep 4 om te vertellen. Ze mogen zelf kiezen wat ze vertellen, als het maar over de vakantie gaat.

Op deze manier besteden we in korte tijd aandacht aan het nieuwe jaar, de beste wensen en hebben leerlingen ook onderling de tijd om met elkaar te spreken over de vakantie.
Daarna gaan we lekker aan het werk, want er staat een hoop op het programma vandaag!



Liefs,
Juf (in opleiding) Roos


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen