vrijdag 2 december 2016

Kerstverhaal: Jezus, de bijzonder baby


Met kerstmis in aantocht ga ik aan de leerlingen van groep 3/4 een prentenboek verhaal voorlezen van de geboorte van Jezus. Als verwerkingsopdracht wil ik graag een klein stukje toneel inbrengen. De leerlingen mogen het verhaal naspelen. Ik heb voor de verschillende rollen teksten geprint die ik aan ze geef (niet te moeilijk hoor). Ook neem ik spullen mee voor de leerlingen om meer in hun rol te kunnen komen. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan spelen.
Het boek dat ik gebruik heet: Jezus, de bijzondere baby. Het is verteld door Leena Lane en bevat illustraties van Anne Wilson.

Om de leerlingen de prenten goed te laten zien, heb ik er foto's van gemaakt en in dit blog op volgorde van het verhaal geplaatst. Ik scroll naar de foto's terwijl ik voorlees.



























Hier is het verhaal in lied en beeld te vinden. Leuk om in de klas te laten zien:



Bij het verhaal hoort ook het lied dat de engelen zingen bij de herders, nadat ze hebben verteld dat Jezus geboren is: "Ere zij God, vrede op aarde".
Hier vind je hem:



Fijne kerst allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen