zondag 12 februari 2017

Kagoe: leren waarderen en opmerken

Uit het boek "Geluk voor kinderen" ga ik het verhaal van Kagoe voorlezen en hier een les aan koppelen voor sociale talenten.
Ik heb tevoren kleine dingen in de klas veranderd en ben benieuwd of er kinderen zijn die het opvalt.



Oef! Rechtop staan en lopen is niet gemakkelijk in dat hoge gras!

Zie jij wat ik zie?

Hmmm een lekker hapje.

Oh wow! Wat vliegt daar?
Papa kan zo goed stilstaan!



Hmmmm een wazige foto. Kunnen jullie zien wat dit is??
Dat is opmerkelijk!

Ik doe heel erg mijn bbbbbbbeeeeeest!

Het verhaal komt uit dit boek.

Na het voorlezen gaan we natuurlijk praten over wat we opgemerkt hebben. Ook praten we over waarderen. Hier hoort ook een liedje bij.


En om de les te verwerken gaan we allemaal 5 dingen tekenen/opschrijven die wij heel belangrijk vinden in ons eigen huis/kamer. Dit bespreken we klassikaal na.

Dan is het al weer tijd om te starten met de andere les.

Tot de volgende keer!
Juf (in opleiding) Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen